השפעתם של שינויים במקום העבודה שלכם

כלבתי האהובה שכבר אינה כה צעירה זוכה לחיי נוחות ופינוק. ממש נהנית מחיים טובים כביטוי "חיי כלב".

אלא שלפני מספר חודשים הצטרף למשפחתינו גור מתוק ומקסים אשר הוביל לשינוי בהתנהגותה של כלבתי. היא הפכה לנרגנת יותר, כועסת וחסרת סבלנות.

הסיטואציה החדשה הזכירה לי מצבים שיכולים להתרחש גם בארגון בו אתם עובדים.

אמחיש זאת באמצעות המקרה הבא: יואל היה העובד הראשון במחלקת ה-QA בחברה צעירה ומבטיחה. הוא נהנה מאוד מהאחריות הרבה שאפיינה את תפקידו כמו גם מהעצמאות, מהכניסה לתחומים חדשים שלא היו מוכרים לו ומהממשקים הרבים עימם עבד בתוך ומחוץ לחברה. יואל זכה להערכה רבה ממנהלו כמו גם מהסובבים אותו.

לאחר כשנתיים ועם הצלחתה העסקית של החברה הוחלט לגייס איש QA נוסף. הגעתו חוללה שינוי בהתהנלותו של יואל. מאדם חייכן, משתף פעולה, עוזר ותומך מקצועית הוא הפך לאדם נרגן, הרבה פחות קשוב וחסר סבלנות.

יואל תיאר את תחושתו כ"ספינה טובעת" כאילו שהוא עומד לאבד את עצמאותו והובלתו המקצועית. בפועל לא הייתה ליואל סיבה לחוש כך. העובד החדש שגוייס היה בתחילת דרכו המקצועית, ללא נסיון רב ולכולם היה ברור כי יואל הוא זה שיחנוך וילמד אותו (יואל היה מודע לכך). ובכל זאת החשש הבלתי מוסבר לא הצליח להניח ליואל לאורך זמן.

אז מה ניתן ללמוד מהדוגמא? במצבים בהם הצוות גדל ומגיע השלב בו מצטרפים אליו עובדים חדשים ישנם עובדים הנוטים לעיתים לייצר לעצמם "סרט" והופכים להיות השחקנים הראשיים בו. הלחץ והחרדה מובילים אותם להתכנסות ולחוסר יכולת לראות את הדברים בצורה בהירה ואמיתית ומכאן לא פעם הגלישה בשביל התלול הופכת להיות עובדה.

מה כדאי לעשות?

• במצבי עמימות לקראת הצטרפותו של עובד חדש לצוות איספו מידע ככל הניתן על תוכניות עבודה העתידיות וחלוקת המשימות, הביעות דעתכם והעלו רעיונות.

• דאגו כי תהליכי העבודה והמשימות המחולקים מחדש יהיו ברורים לכם ואם אתם מרגישים כי חלוקת התפקידים אינה תואמת את תהליכי העבודה שקפו זאת למנהלכם. עדיף לטפל בבעיות בתחילת הדרך וכמה שיותר מהר.

• עם הצטרפותו של העובד החדש, שתפו פעולה, הכירו אותו, שימרו על רוח צוות. תרומתכם החברתית והמקצועית תהייה בעלת ערך ותוערך ע"י הסובבים.

• קחו בחשבון כי אתם נדרשים לאורח רוח. זמן הוא מילת מפתח לכן התאזרו בסבלנות. קליטתו של עובד חדש הינה תהליך הנפרש על פני מספר חודשים. אתם יכולים לתרום להצלחתו ובאותה מידה גם אתם עשויים להתרם מהתהליך.

• זכרו כי הצטרפותו של כוח נוסף לצוות עשויה לפנות ממכם חלק מהמשימות ולאפשר לכם לפעול בתחומים נוספים או ללמוד חדשים שעד כה לא הייתם פנויים לעסוק בהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים