חשיבות לימוד המשרה

בעקבות הפוסט שפרסמתי בו התייחסתי להכנות לקראת ראיון עבודה קיבלתי מכם הרבה שאלות בנוגע ללימוד המשרה. לאור זאת, אני רוצה להתמקד הפעם בנושא זה.

1. מתי מתחילים בלימוד פרטי המשרה? לימוד המשרה צריך להתחיל הרבה לפני הזימון לראיון, הוא צריך להתחיל כאשר אתם שוקלים האם בכלל לענות למשרה ולשלוח את קורות החיים שלכם. 

יכול להיות שיהיו מבנכם שיגידו "אז מה הביג דיל?, נשלח את קורות החיים ואם יזמנו אותנו לראיון זה יהיה מצויין ואם לא יזמנו לא קרה דבר, יש עוד הרבה משרות" אז כאן בדיוק העניין, נכון שמאוד קל ללחוץ על האנטר, אך אני אומרת "רגע… חכו, אל תמהרו! למדו ובדקו האם אתם בכלל מתאימים למשרה. עד כמה אתם עונים לדרישות המשרה?

במחקר שנעשה על מועמדים המצליחים לקצר את תהליכי חיפוש העבודה נמצא כי מועמדים אלו אינם פונים למשרה אם אינם עומדים לפחות ב-75% בדרישות התפקיד.  המלצתי – התחילו ליישם טכניקה זאת. על כל משרה אליה אתם שוקלים לענות, בדקו האם אתם עומדים בלפחות ב-75% מדרישות התפקיד. יתכן כי פתאום כמות המשרות אליה תיפנו תרד פלאים. לכאורה מצב זה עשוי לתסכל, אך בואו נסתכל על הצד השני של המטבע:

מה החסרונות במשלוח כמות רבה של קו"ח גם אם אתם לא עומדים ברוב הדרישות? • אתם שולחים המון קו"ח, משקיעים בכך המון זמן ולבסוף לא מקבלים פניות  רבות ביחס לכמות המשרות אליהן פניתם והזמן שהשקעתם. • התסכול והאכזבה המלווה בתהליך בו אינכם מקבלים זימונים לראיונות גם הוא לא פחות חשוב.

לסיכום, התחילו ללמוד ולהכיר את המשרה ולבדוק את מידת התאמתכם אליה ורק אם הגעתם למסקנה כי אתם עומדים ברוב דרישות התפקיד שלחו את קורות החיים שלכם.

2. מדוע כדאי ללמוד ולזכור את פרטי המשרה גם לאחר ששלחתם את קורות החיים? בניגוד לראיון הפרונטלי, הראיון הטלפוני עשוי לא פעם לקרות "כאן ועכשיו" ואתם עשויים למצוא את עצמכם מתחילים לענות לשאלות המראיין עוד לפני שברור לכם לחלוטין על איזו משרה מדובר בדיוק.  לכן, כדי לעזור לעצמכם ולא למצוא עצמכם מופתעים ולא בדיוק ערוכים לראיון אני ממליצה לתעד את המשרות אליהן פניתם. כעת כבר לא מדובר בהכרח על עשרות משרות כי אתם כבר הרבה יותר מדוייקים בבחירתן ולכן מעקב ובקרה אחר המשרות אליהן אתם פונים הוא כלי שימושי ויעיל שהכנתו לא אמורה לגזול מכם זמן רב.

תעדו את הפרטים העיקריים של המשרות והחברות (במידה ופרט זה קיים) ובוודאי אם ישנם מאפיינים יחודיים למשרה שיכולים להזכיר לכם במה מדובר. לסיכום, תעדו וציינו פרטים יחודיים למשרות אליהן את פונים.

3. ומתי כדאי שוב ללמוד את פרטי המשרה? הפעם הנוספת והמומלצת היא לקראת ראיון העבודה שלכם. זאת ההזדמנות שלכם להתכונן ולהחליט אילו מבין דרישות התפקיד המופיעות בתיאור התפקיד יהיו אלו שתרצו להתייחס אליהן בראיון העבודה. בין אם בשלב ההצגה העצמית שלכם "ספר לי על עצמך" ובין אם במהלך ראיון העבודה (בין אם מדובר בראיון משאבי אנוש ובין אם מדובר בראיון המקצועי). תכננו מה תרצו להגיד ואיך להציג את יכולותיכם, נסיונכם, כישוריכם בהתאמה לדרישות התפקיד.

לסיכום, כחלק מההכנה לקראת ראיון העבודה, לימדו את פרטי המשרה והחליטו לאילו מדרישות התפקיד אתם רוצים להתייחס במהלך הראיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים