עייפים מחיפושים

אני לא הולכת לשקר לכם, חיפוש עבודה יכול להיות ארוך, מתיש ולעיתים יכול גם לגרום לכם לעצור ולומר די, לא ממשיכים.

אז איך בכל זאת לא תעצרו ומה יעזור לכם להמשיך הלאה בתהליך?

1. הכינו לכם תכנית עבודה מסודרת שתכלול את כל המשימות שאתם צריכים לעשות לקידום תהליך חיפוש העבודה שלכם. לדוגמה: משימה מס' 1 : להתקשר ליוסי שעובד ב- HP לברר לגבי משרות פתוחות. משימה מס' 2 : לברר פרטים לגבי חברת "גולגולה" . משימה מס' 3 : להירשם לmeetup שיתקיים בתאריך 17.8.16

זכרו לא להגדיר משימות שאינן ברות השגה בסגנון "לפנות לכל חברות ההשמה בתחום הביוטק בישראל". משימות גדולות דרכן להרפות את ידינו. בחרו תתי משימות והתקדמו צעד צעד לעבר ביצוע המשימה הגדולה. "לפנות לחברות השמה בתחום הביוטק בתל-אביב"

2. הישארו ממוקדים במשימות שקבעתם ואשר מחוברות לצרכים האמתיים שלכם ואל תקבעו משימות המשקפות את צרכי הסביבה. לדוגמה: אם אתם מעוניינים לעבוד בשיווק מוצרי צריכה אל תחפשו עבודה בשיווק בהייטק גם אם החברים מנסים לשכנע אתכם ומציינים כי השכר בהייטק גבוה יותר. הם לא בהכרח מודעים לכל השיקולים בבחירות שאתם מבצעים.

3. שריינו לכם זמן לחיפוש עבודה מספר פעמים בשבוע והקדישו לכך לפחות שעה בכל פעם (עדיפות אף למשך זמן ארוך יותר). קבעו לכם מועד בו אתם יודעים כי תוכלו לעבוד בצורה יעילה ולא בשעה שאתם כבר עייפים ומוצאים עצמכם מפהקים מול מסך המחשב ולא כל כך עובדים ומקדמים את תהליך חיפוש העבודה שלכם.

4. הכינו לכם רשימת אנשי קשר אשר עשויים לעזור לכם בתהליך חיפוש העבודה שלכם. תופתעו כמה אנשי קשר יש לכם ברגע שתתחילו למפות אותם בגליון ה-excel אותו תפתחו לצורך כך. אל תצפו כי זה יקרה בפעם אחת. אך אני יכולה לומר לכם בוודאות כי ציון של איש קשר אחד יוביל בהמשך למציאת אנשי קשר נוספים הקשורים אליו וכך הרשימה תלך ותתארך.

5. התחילו לקרוא כתבות כלכליות הנוגעות לחברות שעשויות להיות רלוונטיות עבורכם. עקבו אחר הפרסומים והיכנסו לאתרים של החברות המעניינות אתכם. תוכלו ללמוד הרבה ולגבש החלטה האם אתם מעוניינים לעבוד בחברות אלו. אגב קיימות משרות המפורסמות באתרי החברה ולא מפורסמות באתרי הדרושים ולכן ממש כדאי לעקוב אחר המשרות המפורסמות שם.

6. בנוסף ערכו רשימה של שמות החברות המעניינות אתכם והתחילו לחפש אנשי קשר. אנשי קשר הם הדרך הטובה ביותר לקבל מידע אודות החברה מידע אישי ולא פורמלי מסוג זה המפורסם בכתבות או במגזינים ואפילו באתר החברה. מידע זה עשוי להיות בעל ערך רב עבורכם.

7. הדרך הטובה ביותר לשלוח קו"ח לחברה היא דרך מישהו העובד בחברה. בדרך זאת יש סיכוי כי קו"ח שלכם יוקפצו לראש הערמה ואם יש מישהו שמכיר אתכם ויכול להמליץ עליכם זה בכלל יקדם אתכם בתהליך הגיוס.

8. אם אתם נמצאים במעברים בין עבודות או אם אתם מחפשים את עבודתכם הראשונה ומבלים חלק ניכר מזמנכם בבית, השתדלו לתאם פגישות פנים אל פנים עם אנשי קשר או עם חברות השמה. היציאה מהבית הינה בעלת ערך רב מעבר למפגש עצמו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים